GroupCamp
  • ツアー
    • スケジュール管理
    • プロジェクト管理
    • タイムシート
    • コラボレーション向けイントラネット
    • クライアント向けエクストラネット
    • ファイル共有
  • 価格
    • 価格
    • 全てのプランを比較する
  • リソース
    • ドキュメント
    • ビデオ
    • ブログ
    • ケーススタディー
    • ヘルプ&サポート
  • 会社
    • GroupCampについて
    • クライアント
    • プレス
    • コンタクト
  • サインイン
  • 日本語
    • English
    • Česky
    • Deutsch
    • Español
    • Français
    • Suomi
    • Italiano
    • 日本語
    • Nederlands
    • Polski
    • Português
    • Русский
    • Svenska
    • 简体中文
無料サインアップ
  • ドキュメント
  • ビデオ
  • ブログ
  • ケーススタディー
  • サポートチームへ問い合わせる

検索フォーム

アドミニストレーター予算カレンダーコスト管理トップウィキファイルG Suiteタイムログレポート始めるGmailメール管理タスクEメールプライベート ソーシャル ネットワークプロジェクト設定スケジュール管理アカウントの作成、お支払いの手続きタイムマネージメントユーザー
ブログ » Project task management: priorities become tasks

Project task management: priorities become tasks

Dickel Sooriah · Co-founder GroupCamp
英語 2012 10月 28

Hi,
In GroupCamp’s latest version, we have replaced priorities with tags. Tags as opposed to priorities work across all projects. Following this release, you might need to address the following items or issues.

Due to the fact that a tag is available across all projects, you might need to manage duplicates.
Also you may need to decide which users based on their roles are allowed to manage tags.

NOTE:  following this update, only users with the Administrator role can use or edit tags. People with other roles (Manager, Users, Guests) do not have access to tags. This will allow you to manage and merge duplicates before giving access to tags to all users within the account.

Managing and merging tags

If you were using priorities in a project in the Tasks application, those priorities are now tags and therefore are visible in all projects.  
So if you had a tag called ‘design’ in one project and another one called ‘Design’ in another one, you would now have 2 tags serving the same purpose and should probably be merged.
To merge tags click on the + icon next to the tag then click on the merge icon in the pop-up as shown on the first screenshot. Once you click on OK, a single tag is kept and can be used in all projects.

Giving access to tags in application settings.

Once your new tag list has been cleaned up, go to the new Settings page to manage access to tags by choosing who can view and manage them.

To manage application settings for Tasks go to the Project Menu in the left sidebar then click on Tasks.

If your account is in Plan FREE, START or PLUS

Move down the page to reach the TAGS settings page (see Picture 2 above)

If you account is in plans Best or Max

Click on the Global Settings link (See Picture 3 above)

You may then decide who to authorize for each action based on their roles :

  • Create, edit or delete tags.
  • Add or remove tags on tasks.
  • Visibility of tags. Tags are visible in tasks in all projects of which a user is a member. Users can therefore search for any tag in the tag cloud.

Please note that if you authorize a guest to see tags, they will also see tags which are not used in their projects.
Note also that you may also decide not to use tags in your account.
In plans Best & Max in the Project Settings section, you have the option to choose to use tags on a per project basis.

Finally, the great value of making tags available across all projects now allows you to filter your Tasks view in the Dashboard by using tags
We hope you enjoy the new tag feature in Tasks.

The GroupCamp team

Tweet
Facebook
タスク

GrouCampをフォロー

TwitterFacebook

タグ

アドミニストレーター予算カレンダートップウィキファイルG Suiteタイムログレポート始めるGmailメール管理タスクEメールプライベート ソーシャル ネットワークプロジェクト設定スケジュール管理アカウントの作成、お支払いの手続きタイムマネージメントユーザー

ブログ

  • New Dashboard menus for Budget, Tasks and Timelog apps. Release notes - August 29, 2019
  • New copy functions for the Tasks app
  • New milestone completion window. Tasks can no longer have only a start date.
  • News and Release notes - September 25, 2018
  • Per project tag features and privileges are deprecated
  • New Users portlet. Release notes - July 2, 2018
  • Release notes - May 17, 2018
  • GroupCamp API release
  • Add project member when assigning a task
  • News: Add followers on multiple items, Tasks app and new Overview app design
続き

関連ビデオ

  • 0:40
    How to import a task list?
  • 1:39
    How to create tasks and assign users in a project
  • 1:36
    How to create and use tags to filter tasks with GroupCamp
  • 2:12
    How to use GroupCamp's Gmail Gadget to post messages and create tasks
  • 3:42
    Use parallel tasks in GroupCamp Project
  • 2:49
    How to link tasks to milestones in GroupCamp
  • 0:37
    How to sync your tasks with Google Calendar
  • 1:21
    How to create a task from your email. How to use the task email dropbox feature
続き

ツアー

  • スケジュール管理
  • プロジェクト管理
  • タイムシート
  • コラボレーション向けイントラネット
  • クライアント向けエクストラネット
  • ファイル共有

価格

  • 価格
  • 全てのプランを比較する

Developers

API Github

リソース

  • ドキュメント
  • ビデオ
  • ブログ
  • ケーススタディー
  • ヘルプ&サポート
サイトマップ

会社

  • GroupCampについて
  • クライアント
  • プレス
  • コンタクト

同意する

  • Terms of Service
  • Billing and Payment Policy
  • Privacy Policy
  • Security statement
  • 当社サイト :
  • US
  • Česká republika
  • Deutschland
  • España
  • France
  • Suomi
  • Italia
  • 日本
  • Nederland
  • Polska
  • Brasil
  • Россия
  • Sverige
  • 中国
© 2019 GroupCamp - 商標、ロゴ、画像の著作権は当社およびコンテンツ提供者に帰属します
HSTS